Barnmorskebesök v.32 (31+0)

Har vatt så orolig de senaste dagarna eftersom jag knappt känt bebis. Från att gå från att känna i princip hela tiden till att bara känns något lite svagt någon gång om dagen har gjort mig nervös. Igår var det iaf full rörelse igen och det är en sådan lättnad! Har även haft mensliknande smärta i magen som sedan strålat ut i svanken. Fick reda på hos barnmorskan idag att det är sammandragningar. När man har så ont och livmodern drar ihop sig så är det lite svårt att känna bebisens rörelser.
 
Idag har BM känt hur bebis ligger och den ligger med huvudet neråt. Alltså är h*n fixerad nu. BM trodde att den skulle ligga så nu till förlossningen men man vet ju aldrig verkar ju som jag har en liten busing i magen;) Har anat att h*n vänt sig neråt och nu fick jag det bekräftat, har ju haft ett tryck neråt. Fick en tid till läkaren om ca 2 veckor för att kolla livmodertappen. Eftersom jag redan nu har sammandragningar som gör ont så vill de ha extra koll. Känns skönt att de kollar. Min barnmorska är verkligen jättebra och jag trivs så med henne.
 
Blodtryck: 118/77
Vikt: +12 kg (sen innan graviditeten)
SF mått: ?
Bebis Hjärtljud: 152
 
/Madelii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0