Chokladrulltårta med daim

Jag bakar när jag är uttråkad. Hittat massa nya recept som jag provat nu. Här är ett!
Hade aldrig bakat rulltårta innan och denna blev hur god som helst!
Kommer göras flera gånger då den går att frysa in oxå:)
 
 
Ingredienser:
3 ägg
2 dl socker
½ dl kakao
1½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
½ dl vispgrädde
 
Fyllning:
160 g mjukt smör
2 dl florsocker
½ tsk vaniljsocker
1 äggula
1 dubbeldaim
 
Sätt ugnen på 250 grader. Täck en plåt med bakplåtspapper.
Vispa ägg och socler poröst. Sikta över de torra ingredienserna och blanda sedan i grädden.
Häll smeten på bakplåtspappret på plåten. Grädda i mitten av ugnen i ca 5 min.
Strö socker över den gräddade kakan. Vänd upp på bakplåtspapper och dra av pappret från kakan.
Låt kakan svalna medans du gör fyllningen.
 
Använd en elvisp för att få fyllningen till en slät kräm. Bre över krämen på kakan.
Strö över hackad daim. Rulla ihop kakakn i bakplåtspapper. Låt stå i kyl i minst 1 timme.
 
/Madelii
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0