Graviditetsvecka 29

"Fostret väger nu runt 1400 gram och är ungefär 40 centimeter långt. Det är tillräckligt stort för att kunna sparka på revbenen och även slå mot urinblåsan. En del kan sparka så hårt att man blir öm under revbenen.

 

Ännu behöver fostret inte vända sig med huvudet nedåt eftersom det fortfarande finns gott om plats att ändra läge.Fostret kan drömma nu. I undersökningar har det visat sig att fostret har perioder av drömsömn."

 

 

Mina Tankar:
Gusch säger jag bara. Hur ska jag orka dessa sista veckor med denna foglossning. Blev värre i torsdags och har inte släppt. Den strålingen jag haft från höften och ner i höger skinka/ben blev värre. Pluss att ljumskarna gör så sjukt ont! Kunde knappt gå sista timmarna på jobbet. Det gör fortfarande lika ont, om inte värre idag. 3 veckor kvar tills semester. Kommer jag lyckas stå ut!?

 

 

Illamåendet är värre nu oxå. Antar att det är för bebis trycker på uppåt. Kan inte sova ordentligt om nätterna för det känns som att det sitter i halsen hela tiden. Får sätta mig upp tills man blir så trött att man kan somna en stund. Men man ska ju inte klaga;)

 

/Madelii

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0