Graviditetsvecka 31

"Livmodern börjar närma sig revbenens nedre kant och många känner att de blir tyngre. Man kan ha gått upp ungefär 8-10 kilo. Hur mycket man går upp i vikt är olika. På MVC kan man få veta om man går upp lagom mycket.

 

Fostret väger runt 1800 gram. Längden är ungefär 43 centimeter. Fingernaglarna har vuxit ut ännu mer och når fingertoppen. Fostret kan fixera blicken och ser bättre skillnad på ljus och mörker. Det verkar som om det även kan börja känna igen och reagera på musik som spelas vid upprepade tillfällen"

 
 
Mina tankar:
Denna veckan har vatt fruktansvärd. Vet inte om det beror på att jag är sjuk. Kroppen orkar inte så mycket mer. Är svimmfärdig, illamående, feberkänsla och så har jag blivit sjukt trött. Hoppas jag inte ska må såhär till slutet nu. Min kropp är helt matt! Ska till BM om en vecka så hoppas de ska kolla mina blodvärden, blodtryck mm, kanske behöver järn eller något annat?
 
10 veckor kvar. Känns som en evighet! Men tänk att det gått 30 veckor ändå nu.
 
 
/Madelii
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0