Graviditetsvecka 22

Ja nu går jag in i vecka 22. 21 hela veckor är klara:)

"Fostret har fortfarande slutna ögon, men kan se ljus och mörker genom de tunna ögonlocken. Forskning har visat att synen börjar utvecklas redan i slutet på första trimestern, och att den nu börjar fungera. Vikten har ökat till 450 gram, längden till 27 centimeter.

Fram till ungefär mitten av graviditeten växer foster ganska lika. Det är därför ultraljudsundersökningen som ger ett ungefärligt förlossningsdatum görs före vecka tjugo. Efter det börjar de individuella skillnaderna synas tydligare. Vissa barn ska bli långa och smala, andra kortare. Fostrets vikt påverkas dessutom av vad kvinnan äter under sin graviditet och hur hon lever."

Mina tankar
Ibland känner jag mig inte alls gravid. Knappt det syns om man jämnför med andra i denna veckan. Antar man inte ska jämnföra sig men blir lätt så. Tänk om det inte är något som är som det ska liksom? Får jag i mig för lite mat?

Eftersom jag inte är sugen på något och givetvis har mitt illamående kommit tillbaks, så äter jag inte mycket. Typ som vanligt. Min energi är slut pga det. Men mår så illa så får inte i mig mer än nödvändigt. Inget sug på något speciellt heller, vad jag märkt. Jag som sett framemot att man har något att skylla på och äta vad man vill. Är man Gravid ska man väl njuta av mat?! ;) Det vänder väl kanske sen och då klagar jag på att jag äter för mycket kanske.

Stickningar och kliar i händerna om kvällarna, sjukt jobbigt!

Bebis sparkar för fullt:) Det är ju något positivt iaf!

/Madelii


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0