12 oktober

Idag har dagen börjat bra. Elton och jag sov till 10 tiden. Sen åt "vi" efter det hann jag med en dusch. När vi var klara kom mamma. Vi släppte hundarna i trädgården och sen gick vi en långrunda. Så skönt väder ute. Stannade och köpte höstblommor, så i helgen ska jag plantera i krukorna vid altanen:) Om jag nu tar mig den tiden vill säga. Kanske ett dumt val att köpa blommor, men i helgen är Fredrik hemma så får passa på att ha lite egentid:) Sedan släppte vi hundarna igen i trädgården och då kom även en annan hund och hoppade över staketet och busade. så söta! Känns skönt i kroppen nu efteråt när man vatt ute i den friska luftet. Hoppas vädret är såhär ett tag nu innan snö och rusk kommer. Jag inser oxå att jag måste ta det lite lugnt, det är ju faktiskt bara 1 månad sen Elton föddes och kroppen är ju inte som den va innan man blev gravid. Det tar tid att bygga upp igen och man måste väl lyssna på sin kropp, men det är så svårt när man vatt sängliggande den större delen av graviditeten. Nu när man äntligen kan röra sig liksom! Men man ska ta det lugnt i ca 8 veckor efter en förlossning, och är man inte redo då ska man vänta ytterligare.
 
Kilona rasade redan efter första veckan. Har gått ner alla kilon sedan inskrivningen och har väl 2 kg kvar sedan innan jag blev gravid. Egentligen hade jag väl hoppats på att få behålla något kilo men jag tackar ju samtidigt inte nej att gå ner allt heller. Tycker det vatt lite jobbigt när lillen va ca 2 veckor att alla komenterade min vikt, det var de första de sa när de såg mig och det är inte så himla kul. "Gud äter du inget. Du har ju ingenting kvar. Vart ska du ta vägen. Ät människa! Det är sådana som dig alla tjejer hatar!" Ja det är bara några av kommentarerna jag fått. Att tjejer inte kan säga något positivt alltså! Längtar iaf tills jag kan träna upp mina muskler igen, men inget jag känner mig stressad över heller. Just nu bryr man inte sig så mycket om just hur kroppen ser ut, har ju faktiskt haft en bebis i magen!
 
update: givetvis blir jag ju glad när folk säger snälla komplimangera! 
 
/Madelii

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Usch vilka hemska kommentarer! Avundsjuka eller? Tråkigt när folk, framför allt kvinnor ska klanka ner sådär. Det tyder på avundsjuka mycket sådant. Du är stark kvinna! Stå på dig. Dessutom så förväntar sig ingen att du ska vara på topp nu efter bara fyra veckor. Ta god tid på dig :)

Kram isabelle

Svar: Ja ibland undrar man hur folk tänker. Givetvis så bryr jag mig inte om alla komenterare men när det är sådana påhopp så är det inte alltid så roligt!
Kram
None None

2012-10-12 @ 22:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0