Elton 4 veckor

Idag är lillplutten 4 veckor. Gud va tiden går! Redan en månad liksom. Han är så fin vår pojk. Igår var vi på vägning igen och han hade även denna veckan gått upp 400 g. Nu väger han 3910 g nästan 1 kg mer än när han föddes. Nu börjar han växa i sin kläder, allt har vatt för stort. Det är iof fortfarande stort men inte lika pösigt längre.
 
Än så länge sover han bra om nätterna. Ibland kan jag få sova 5 timmar i sträcka, men det variera mellan 3 och 5 timmar. Får  väl se hur länge det håller i men han vaknar bara vid 1-2 tiden och sedan vi 6-7 tiden. På morgonen brukar han ligga vaken en stund men för det mesta somnar vi om sen. Ibland sove rvi ända till 10.30. Det behövs kan jag lova! Man är helt slut när man inte får någon sammanhängande sömn och jag som brukar sova många timmar i vanliga fall. Ibland försöker jag även sova en stund under dagen, det beror på lite hur morgonen och natten sett ut. Tycker ändå man har kommit in i att. För det mesta myser vi hela dagarna. Hade vatt ännu mysigare om pappan kunde vara hemma oxå, men någon måste ju jobba.
 
Han har börjat le mycket, mest som en reflex tror jag. Han är så söt när det där smilet kommer. Oftast kommer det när han ätit eller sover. Brukar stryka honom över pannan och näsan och då smilar han upp sig som bara den:)
 
 
/Madelii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0