Att resa med barn

Något jag var supernervös över va hur det skulle gå att resa med en åtta månaders bebis! Hur skulle flyget gå? Öronont? Sova? vaken? Gnällig? Tusen frågor!
 
Bilresan dit gick bra. Han sov mestadels av tiden, var väl rätt uttråkad när han va vaken så tur det inte är så långt till Malmö. Han var vaken hela tiden på flygplatsen då vi var tvugna att checka in vagnen med bagaget. Fick låna en vagn där men den var inte så bra. Tiden gick ganska fort ändå. Väntade tills alla hade gått på flyget så vi slapp sitta på flyget i onödan. Vi gör alltid så. slippa stå i kön för man har ju ändå sin plats.
 
På flyget fick vi ha Elton i knät. När vi lyfte så gav vi han nappen och vatten så han hela tiden suttade på något. Verkade hjälpa då han inte blev ledsen eller något. Han var vaken störrre tiden av resan, somnade när jag ammat honom i kanske 30 min. Sen var det full rulle på honom. Men jag tyckte verkligen det gick hur bra som helst. Landningen gjorde vi samma sak som lyftning. Ingen påverkan där heller så han slapp öronont. Flygresan tog bara 2 h 30 min.
 
Bussresan gick bra till hotellet. Han somnade en stund, tog bara 30 min till hotellet så det var skönt.
 
Hemresan gick oxå bra. Det var lite längre tid på flygplatsen i Menorca än Sverige, men vi fick ha vagnen hela vägen fram, tills vi gick på flyget. Han sov i ca 2 timmar innan och vaknade då när vi gick på. Trodde han skulle somna om eftersom flyget gick 22.55 men icke. Som tur väl va så fanns det en rad framför oss ledigt så vi fick en plats till Lilleman oxå. Han satt där så snällt på en egen plats. Han somnade kanske 10 min när vi skulle landa. Men han sov hela vägen hem i bilen sen. Skönt!
 
 
 
Nu kan vi tänka oss att resa igen. Sugna redan till hösten!
 
/Madelii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0