Jobbig månad

Denna månad som kommer blir inte skoj. Jag som älskar julmånaden kommer inte kunna göra ett skit av det man vill känns det som. Vill ju kunna julbaka, köpa julkappar och massa annat skojj. men icke! Blev ju arbetslös i sep/okt och inskriven på arbetsförmedlingen. Eftersom jag har haft lönegaranti till 21 nov så har jag ju inte fått börja stämpla vilket jag förstår eftersom jag är berättigad pengar från annat håll. Det dumma är att jag inte fått ett rött öre än, alltså har jag snart varit utan pengar i snart 3 månader:( Detta tär något fruktansvärt på en då man redan efter F:s lön knappt har något att leva på (efter alla räkningar). De sista två veckorna får man vrida och vända på varenda sak. När man inte är van vid detta är det fruktansvärt jobbigt. Har faktiskt fått låna för att kuna köpa mat. Hoppas innerligt att mina pengar kommer snart för det här är inte skojj!!!!
 
Sen behöver a-kassan ha in arbetsgivarintyg och andra saker men hur lätt är det när inte konkursförvaltaren skickat ut något. Har tjatat sen september och om jag inte får det snart så får jag ju ingen a-kassa än heller vilket var förhoppningarna för att kunna köpa lite julklappar. Vet ju att jag kommer få det returaktivt men ändå. Varför ska allt krångla :( Detta är ju inget jag valt liksom.
 
Inte nog med det så har diskmaskinen börjat krångla. Jag vet att man kan diska själv så blir väl att göra det i så fall. Håller alla tummar att den håller och självklart att allt löser sig snabbt som attan!!!
 
P.s ni som undrar hur vi då kunde åka utomlands. Jo jag fick pengar för min arm och eftersom vi förlorat en resa pga det så skulle de pengarna gå till det. Och givetvis trodde jag att jag skulle få lönegarantin i tid eftersom de sagt det.
 
/Madelii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0