Tråkigt!

Börjar bli riktigt segt att gå hemma nu. Tråkigt! Sökt lite jobb idag, men sen då? Tänk om jag hade skickat in alla papper i somras, då hade jag pluggat nu. Men kanske inte för då trodde jag att jag hade ett jobb att gå till och förmodligen tackat nej.

Vill börja till hösten. Så tanken är att hitta någon praktikplats för att känna på yrket. Sen kanske det inte är så optimalt att plugga 2 samtidigt då F ska plugga nu ett år. Men söka ska jag så man har något alternativ. Även fast att planen just nu är annat. Håller tummarna!

Det kommer bli ett tufft år rent ekonomiskt. Det vet vi. Men det kommer bli så mycket bättre när han är klar. Vi ska klara det här! Måste försöka att Se framåt i de jobbiga stunderna. Så om 1 år ja då är allt bättre får vi hoppas. Kanske ska sikta in mig på att plugga då. När han är klar. Återstår att se vart vi befinner oss då i livet.

/Madelii

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad är det du vill plugga till? Jobbigt med en period när man känner sig rastlös, men det är också bara en period, det löser sig alltid :)

Svar: Jag vill bli lågsadielärare. Har velat det sen gymnasiet men inte känt mig redo att plugga så länge. Ja, får hoppas att det blir en kort period denna gång!
None None

2014-01-14 @ 15:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0