Planer för utbyggnad

Vi har ju som sagt planer på att bygga ut vårt hus ca 48 kvadratmeter stort vardagsrum och sen övervåning på det som blir ca 30-40 kvadratmeter. Alltså en ganska stor boyta. Idag är vårt hus 75 kvadratmeter och 75 kvadratmeter inredd källare. Vi klara ju oss i dagsläget men känner att vi aldrig kan ha större kalas och att barnen så småningom kommer behöva ett varsitt sovrum. Källare är ju alltid källare, även fall att källaren ligger mer ovanför mark än under. 
 
Vi har haft 7-8 stycken snickare här och kollat. Men vi har bara fått två offerter. Vi vet nu att våra tankar går att utföra så som vi vill ha att. Men vet ju inte om det är värt att pengamässigt. Vi vill ju att huset ska öka i värde och att vi kommer kunna baka in lånet i bolånen sen. Om vi bygger ut kommer vi ju bo här i många år. Nu väntar vi in fler offerter. Planen är att sen börja bygget till vår. Först funderade vi redan att börja i sommar, men de snickare vi fastnat för kan inte förän i höst så då kan vi lika väl börja i vår och sen göra det mesta invändigt på F:s semester nästa sommar.
 
Hoppas verkligen det blir av och att det funkar ekonomiskt (jag oroar mig jämt i onödan) då jag förmodligen kommer att plugga.  Jag tror att huset kommer få ett ordentligt lyft. Hellre bygga ut än att sälja och köpa annat eller bygga nytt (inte värt pengarna) även fall att drömmen om några år är att bygga nytt när båda har bra inkomst för i dagsläget har jag ju ingen och F har toppen! 
 
Så här är planen. Det stora rummet till höger vill vi bygga ut:) En normalbred trappa upp och en bred trappa ner på 3-4 trappsteg. Där vet vi inte än om trappen ner till vardagsrummet ska vara över hela eller om vi ska ha ett glasräcke. Tanken är etage känsla. Och öppet från nuvarande vardagsrum.
 
Såhär vill Fedrik att övervåningen ska se ut. Jag är inte riktigt överens; ) vill ha raka väggar men vi får väl se.
 
/Madelii 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0