Stillastående!

Bygget står still! Jag blir så frustrerad på hantverkare. Först så stressar de oss att vi måste få bygglovet som de på byggnadsnämnden sa skulle ta 6-10 veckor. När vi väl får bygglov efter 3 veckor så har snickarna tagit ett annat stort arbete på sig för de "trodde" bygglovet skulle ta längre tid. Här står vi med färdigt grävarbete men makadam i två veckor utan att de påbörjar grunden till plattan. När de väl börjar så blev det fel med beställningen med golvvärme så fick boka om betongbilen till två dagar senare. När plattan väl var gjuten så ska den ju härda men man kan ju påbörja ändå.  Nu står vi är 1 månad senare och de har inte ens varit här! Planen var att de skulle börja förra måndagen, sen onsdagen och sen nu i måndags och sen nu i onsdags. Ja ni fattar. Hela tiden skjuts det fram av olika anledningar. Vi hade kunnat vara färdiga innan jul om de påbörjat arbetet den dag de sa från första början! Jag känner mig ganska arg och frustrerad och händer det inget nästa vecka vet jag inte vad jag gör!!!!
 
Inte nog med att man ska oroa sig för allt annat så ska man gå och grubbla på det här. Hoppas vi får reda på något idag, nu är det tydligen materialet som är försenat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0