Leon 7 månader

Nu är lilleplutt 7 månader. Det är helt otroligt och jag börjat få smått ångest för jag vet hur fort det går till ettårsdagen kommer.
 
Han är en glad liten kille, förutom när han är övertrött och hungrig då kan det bli lite gnäll. Men annars är han glad från det han vaknar tills hans somnar. Vaknar alltid med ett joller och gagande.
 
Han säger papapapa.
 
Älskar att bada och plaska. Vi har börjat på babysim nu och det gillade han jättemycket. 
 
Den roligaste som finns är ju storebror som han skrattar åt så fort han kommer i närheten. Nu sitter han ju hela tiden själv så E lägger dit leksaker till han och försöker leka. 
 
När han sitter bredvid oss försöker han resa sig mot mitt ben och drar sig uppåt. 
 
Försöker ha han på magen så mycket som möjligt, han tar sig runt och lite bakåt men eftersom han är så nöjd sitta blir det att jag ofta sätter han på ett täcke.
 
Har börjat med storlek 74 i kläder nu. 
 
Mat och sovrutiner. Han vaknar alltid 6.30. Hur jag än gör och försöker så vill han absolut INTE somna om, utan vi får helt enkelt gå upp och busa medans storebror egentligen vill sova till 9 så brukar Leon lyckan väcka honom från vardagsrummet. Nåja. När han vaknar ammar jag han alltid i hopp om att han ska somna om. Sen kan det bli någon gång igen innan han somnar mellan 9-10 tiden. Ibland sover han 30 min ibland 1½ timme, lite olika. Där efter brukar jag ge han en protion gröt som han äter med aptit! Så ibland får han gröt 10 och ibland 12 beroende på när och hur länge han sover. Sen så får han en portion mat vid 15 tiden. Ibland sover han mellan 13-14. Lite olika, ibland sover han 2 gånger om dagen och ibland 3 gånger. Sen vid 18-19 tiden får han en portion gröt igen. Brukar amma mellan målen om han verkar hungrig och gnällig. Sen brukar han sova en stund vid 17 tiden. På kvällen somnar han allt mellan 19-20.30. Sen är han dryg på natten och vaknar typ 1 gång i tillem. Ingent hjälper utom att amma en stund sen somnar han igen. Så har han hållt på sen 3 månaders ålder så man är rätt sliten nu! Ska försöka att ge han välling på kvällen inna  läggdags men bir ju lite dumt med gröten i så fall. Nåja håller tummarna på att sömnen blir bättre snart. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0