Utbildning

Ja nu är det dags att söka skola inför hösten. Känns tidigt att söka nu och sen får man svar sent tycker jag. Jag hade sett framemot dagen man fick söka. Men blev så lledsna och besviken när de ändrat på utbildningen i Kalmar.  Iof så är utbildningen upplagt med mer praktik men man måste vara på någon av de fyra skolor de samarbetar med i Kalmar. Hade ju velat att iaf den längre praktiken att man fick göra den här hemma,  dels för att slippa pendla de veckorna och dels för att skapa kontakter och jobbmöjligheter när jag är färdigutbildad.
 
Tror och vet att det kommer bli 4 tuffa år sen framöver med mycket ångest,  stress och press. Men hoppas att det kommer gå fort och att det kommer vara värt att. Detta har jag velat sen gymnasiet men inte känt mig redo att sätta mig i bänken i 4 hela år.  Hoppas verkligen att allting kommer kännas bra och att jag känner sen att detta vill jag jobba med! 
 
Jag har ändrat ort några gånger nu. Väger för och nackdelar. Växjö eller Kalmar. Just nu ligger Kalmar först trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0