Gävle

Sitter på tåget påväg mot Gävle. Spännande! Flygresan till Stockholm gick mindre bra. Först så ska vi gå ut i bilen och märker att ena bilbarnstolen inte va där utan i bilen som var hos min mamma. Vi var redan försenade i planeringen. Mamma fick köra till oss och då var kl 15.15 och flyget gick 16.10. Ca 30 min körväg.  Stressad som tusan. Väl på flygplatsen så hade incheckning för väskor stängt och de fick meddela flyget att vänta på mig, alla andra hade redan satt sig. När jag skulle ta min packning så innehöll  den ju massa vätska. Ja mitt dyra shampo ville de slänga bland annat. Där gick min gräns! Ringer sambon och frågar om han kan vända och hämta de sakerna så det löste sig. Väl på planet fick ju givetvis inte min väska plats på hyllan så fick sitta väldigt trångt. Sen tänkte jag att jag var värd en kopp te. Givetvis spiller jag ut hela koppen över mig och min jacka. Så nu är min jacka dyngsur och fläckig. Kommer frysa ihäl när jag ska gå till hotellet :( Nåja bättre lycka resten av veckan och nästa hitresa. Eller hur! :)
 
Roligt att komma till en ny stad och se vad den har att erbjuda. Måste köpa alla saker jag fick plocka ur på flyget, vill gärna duscha imån innan skolan. Hoppas det finns någon affär i närheten. Hotellet ligger centralt så borde ju det. Kanske måste köpa en ny jacka oxå. Nu har jag ju en bra anledning;)
 
Saknar mina killar redan och det var jobbigt att pussa Hejdå.  Tror att dagarna går fort dock och snart är jag hemma igen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0