Plugg & jobb

Denna vecka har jag börjat jobba inom barnomsorgen igen. Så roligt. Skrev in mig i fredags och de ringde en timme senare. Sen blev jag även bokad för jobb torsdag -måndag på samma ställe. Super att veta så långt innan vart man ska vara när man ska iväg med barnen och så. Imorgon blir det dock att gå upp i ottan. Ska lämna barnen reda kl 6. Gusch! Aldrig lämnat dem så tidigt. Men slutar hyffsat tidigt så hämtar dem då, hade egentligen tänkt plugga men hann med mycket idag:) Är i stort sett klar med allt i denna kurs vi läser nu. Har jobbat på bra och verkligen suttit med att under tiden barnen varit på dagis. Trodde inte att jag skulle ha sådan disiplin, men än så länge är det skoj:) Har till och med glömt bort tiden och plötsligt har det gått 6 timmar. Sen blir det ju olika jobbigt i olika kurser. Men mitt mål är att plugga gärnet de första veckorna och sedan kunna jobba lite extra. Men plugget ska alltid gå före jobbet!
 
Det är svårt att veta om man gjort rätt eftersom jag redan är färdig. Är ju ca 3 veckor kvar. Iof så har jag som sagt varit väldigt effektiv. Har bara det muntliga kvar, men känner mig rätt så säker på det oxå. Repeterar flera gånger varje dag så kanske till och med kommer kunna att utantill när det väl är dags;) Kommer vilket fall ha mina stördord  om man blir nervös,  det vet man ju aldrig. 
 
Nä nu ska jag ta en dusch innan jag ska sova. Imorgon blir det upp tidigt så man inte kommer för sent till jobbet;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0