VFU

Nu är första Vfu perioden igång och det är så spännande! Fullt ös och mycket nya intryck. I måndags var jag så trött som somnade så fort jag la mig i sängen. Haha. Men roligt är det och jag tror att de här 5 veckorna kommer springa iväg. Är i en årskurs 2. Eftersom jag läser svenska hela terminen så är VFUN inriktad på svenska. De uppgifter jag ska göra i min tenta är i svenska. Så ska göra två uppgifter, ett boksamtal och en skriftlig uppgift i klassen. Sen skriva ner det i en skriftlig uppgift till mun lärare vi ska även ha en muntlig redovisning i Gävle när vi ska upp nästa gång. 
 
Jag ska följa lärarens schema, så ca 40 timmar i veckna plus alla uppgifter vi fått från högskolan så förstår inte hur tanken är. Ska försöka gå undan någon timme lite då och då på min Vfu så jag kan plugga. Beror på hurbjag ligger till och så. Det går nog. Min handleder kanon! Idag höll jag min första lektion. Hade ett boksamtal så jag fick öva inför mitt stora boksamtal. Det var så roligt! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0