Akuten

Igår när jag jobbade så fick jag Plötsligt ont i mitten av magen, vid naveln.  Hade rast då så testade att lägga mig ner men då gjorde det ännu ondare och strålade neråt till höger om naveln. När jag sedan kom hem blev det bara värre och hade ont när jag andades och minsta lilla rörelse på magen gjorde skit ont!  Jag höll ut till 19.30 och ringde 1177. De tyckte att jag skulle åka in  direkt. Det konstiga är att när jag står upp eller sitter så gör det bara lite ont men så fort jag la mig ner kändes det som att hela området där jag har ont skulle åka ut från magen! Jag körde in men väl inne pp akuten kände jag mig dum för jag inte hade så ont när jag satt där, hade tagit en Alvedon hemma. Så jag körde hem för att se om det gick över.  Direkt hemma fick jag skit ont igen och jag försökte gå och sova. Så for jag höll på att somna högg det till i magen och hela kroppen sa ifrån, det gick inte så vid 23.30 åkte jag in igen. Fick vänta ett tag men sen togs det massa prover för de misstänkte blindtarmen.  Fick vänta i 2 timmar på att läkaren skulle komma med provsvaren.  Innan dess hade ingen ens kollat min magen. När läkaren kom och han började trycka på området gjorde det så ont så jag började gråta och hela kroppen skakade.  Trots detta blev jag hemskickad och skulle vänta tills ett dygn hade gått. Jag har varit hemma idag från jobbet och legat i sängen hela dagen, lyckades somna några timmar. Nu har smärtan flyttat sig till strax under revbenen på båda sidorna. Jag känner mig allmänt konstig, svag och yr. Klart att man känner sig orolig men man blir bara idiotförkalarad av alla läkare. Jag avvaktar och ser, ska vara hemma imorgon oxå från jobb och vila upp mig. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0