Övervåningen

Sambon har varit så duktig nu i veckan när jag varit dålig, jag har inte gjort många knop. Det är färdigt med osb och gips på övervåningen nu ser man en helhet och hur rummen blir. Nu ska det spacklas, slipas, målas, lägga golv, sätta upp trappräcke, lister och ringa elektrikern. Det är i princip färdigt för besiktning förutom att elen måste kopplas in, vi ska sätta trappräcke och lägga golv uppe. Det känns just nu som att vi blir hyffsat klara inomhus detta året. Nästa år blir det i så fall fokus ute! 
 
När jag kom hem igår så började sambon spackla Skarvarna i barnens rum. Jag hade redan spacklat alla skruvhålen där inne då det varit gipsat där ett tag. Känns skönt att vi kommit så långt. Dock är detta enda helgen vi verkligen kan jobba på med bygget (vi ska iväg hela nästa). Varför ska jag bli dålig nu, måste verkligen vila och vara still men hur lätt är det med två huliganer och ett bygge som vill bli klart!? 
 
Elektrikern är även ringde nu. Han skulle göra av sig igen inom 14 dagar och bestämma en tid. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0