Trappräcke

Det händer lite smått här hemma hela tiden. För någon helg sen slängde jag skräp och sedan satte jag och sambon upp lockläkt. Nu är det bara en sida kvar att sätta lockläkt,  lite över och under ett fönster.  Vi har gjort den jobbigaste sidan där det både ska snesågas och så är det ca 6 meter högt upp. Fy tusan va höjdrädd jag är där uppe när det vinglar och har sig.  Men nu är det klart. Sambon har gjort det mesta med lite hjälp från mig. All plåt och alla brädor runt fönster är oxå på plats. Så i helgen började vi med stuprör och hängrännor. Ena sidan klar och nästan klart på andra. Heja min duktiga sambo! Igår fick vi hjälp med trappräcket till trappen upp.  Det blev så fruktansvärt bra! Bättre än vad vi kunnat tänka oss. Så nu är det bara balkongräcket kvar oxå innan det är klart för besiktning inne. Ute är det lockläkt, stuprör och en "kista" ute som ska grävas för dagvatten. Så ja vi är snart i mål innan besiktningen trots att det är mycket småplock kvar inne. Det ska bli skönt att bli av med kontrollansvarig och kunna bygga på som vi vill sen. Spännamed att se när vi är i mål. Snart är det  år sen stommen restes. Helt galet vad tiden går men va mycket vi hunnit med. Vi har ju faktiskt inte haft snickare här sen i januari. 
 
Inte helt klart längst ner än men man ser ju hur fint det kommer bli :)
 
Här uppe blir likadant räcke. Bilden är tagen från "balkongen" 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0