Lampor

På jakt efter den perfekta lampan till det nya allrummet. Det blir ju ett stort rum på 45 kvadratmeter fat uppdelat i två delar. En balk i mitten av taket är som en lite avgränsning fast det är helt öppet. Nu till dilemmat. Jag letar efter 2 taklampor, 1 som ska vara över Matsalsbordet och en som ska vara vid soffdelen. Jag vill inte ha likadana lampor men det kanske man måste? Hmm! Eller räcker det att de är i samma färg , liknande stuk? Skit svårt ju! Jag har hittat lite olika lampor som jag gillar :) Det är 3 meter högt I tak oxå så det kan ju försvåra lampjakten oxå med sladdar och grejer så det blir rätt höjd på lampan. 
 
Den svarta ljuskronan över matsalsbordet, men kan även funka över soffan. Kanke blir för mycket med 2 sådana lampor? Men blir ju en helhet
 
 
Gillar denna skarp! 
 Den här vita hade jag velat ha vid soffdelen. Så fin! 
 
 
Något sådant över matsalsbordet hade nog blivit bra. Vi ha en lampa med bra lyse men som man ändå kan dämpa. Ska se om vi kanske ka  fixa dimmer där. Dock är elen redan dragen så får se om det är för sent. 

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Vi har också balkar i vårt hus i vissa rum. I sovrummet har vi en balk som går i mitten av sovrummet. Så då satte vi två mindre kristallkronor på varsin sidan om balken. Blev jätte bra. Men jag tror du kan köra på olika lampor. Beroende på hur stort rummet är och hur nära de ska sitta varandra.

In och kika på denna hemsidan. De har så fina lampor :)
http://inwhite4you.se/belysning-1/ljuskronor/

Svar: Tack för tipset! :)
None None

2016-07-06 @ 14:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0