Leon

Han är så duktig på att prata nu. Han försöker göra sig förstådd med nästan allt. Han kan  många ord och kan även säga två ord efter varandra. Utveckling går i rasande fart.  Blir lika förvånad varje gång han säger ett ord som jag inte visste att han kunde. Imorse när vi gick till dagis säger han släp när vi gick förbi grannens tomt där det står ett släp. Vart fick han det ifrån?! 
 
Lite av de ord han säger mest som jag kommer på just nu.
 
Kråka "kåka" säger han till alla fåglar 
Glass
Saft "aft"
Läsk "Läk"
Godis "Gogo"
Gunga
Bada
Sessan
Mer
Korv
Sko
Kaka
Popcorn "cokon"
Ost
Smör
Kissa "issa"
Bajsa
Hoppa
Äppel "bäppel"
Lampa
Nappen "bappen"
Unge
Tokfrans
Mamma
Pappa
Älskar mamma "älka mamma"
 
Han säger ofta att han vill ha mer av  något och så säger han mer glass, mer kaka mer kåv osv. Sen om man inte förstår honom så pekar han. Dumma kan han säga. Då säger han dummamma eller dummpappa när vi säger till honom. Unge använder han oxå när han är arg. Haha Detta barn, härmar storebror. De senaste veckorna har han sagt "älka" när jag sagt att jag äskar honom. Nu säger han älka mamma och jag smälter varje gång. Han vet innebörden oxå för han klappar och pussar eller kramas. Söta unge! Våra lille glädjespridare och huligan ❤ 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh vad fint att få höra att han älskar dig! 😊 vad många ord han kan nu!

2016-05-17 @ 07:09:10
URL: http://elsapingvin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0