Första snön

I veckan kom först snön hit till södra Sverige. Helt underbart när snön väl lägger sig. Det har varit svinkallt här men nu börja det bli mildare.  När jag vaknade på natten och såg vad det vräkte ner snö så bara längtade jag tills barnen vaknade. För ja de blev sådär lyckliga som bara barn kan bli av något så enkelt som snö. Vi har varit ute och busat när det snöade som mest igår. Elton var hemma från dagis för han hade hostat på natten så han fick gå ut en stund mitt i min plugg paus.  Han var så lyckliga!  Det tar emot att lämna ena barnet när man är hemma men var tvungen för hade en stor tenta idag som jag pluggad till och de hade verkligen inte gått med huliganen hemma så fick göra ett undantag som sällan inträffar. Personalen säger att jag inte ska tänka så som jag gör men jag tycker verkligen inte om att lämna ena när den andra är hemma, men som sagt jag pluggade och E klarar sig rätt så bra själv med att rita, bygga och kolla på tv. Sen så var det ju inget som smittar utan barnen hodrar ju i perioder året runt och han var lite trött efter alla uppvak. 
 
Lite snöbilder:)
Påväg att hämta lillebror i pulkan efter dagis. Hämtade han lite tidigare så att jag hade fått plugga en stund. Pluggade även När de somnat på kvällen sen. Men ja pulka var en hitt, L skrattade hela vägen hem sen :) 
 
Det var roligt att göra snögubbe. Dock så slutade det med att Sessan fick tag på moroten, hon älskar morötter. Leon blev hysteriskt ledsen över att Sessan tog snögubbens näsa, hjälpte inte med en ny. Sen slutade det med att E "råkade" ramla på snögubben så den blev mos. Ja vet inte hur det gick till, men han blev ledsen när han såg att snögubben gått sönder så han föestod nog inte att den var ömtålig. Nåja det var roligt så länge det varade ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0