Halloween

Jag vet att det är många som firar den 31 oktober,  vissa på fredagen efter  osv. Jag är inget fan av att barnen går runt och "tigger" Godis av främmande människor och jag vet att de förmodligen kommer vilja det om några år. Däremot gillar vi att klä ut oss och fira här hemma. Men E såg på barnpogrammet häromdagen att det var Halloween och han ville ju självklart oxå fira. Så vi bestämde oss att fira till helgen, alltså igår, fredagen. Barnen klädde ut sig, jag klädde ut mig och vi hade bestämt med barnens ena kusin att träffas.  Vi hade frågat morfar, farmor, kusinens morfar om de  ville ha läskig besök och alla ville. Så ja våra barn tiggde godis, fast hos de dem känner. Dock fattade de ju inte som så utan vi hälsade ju på alla en stund och så fick de en godispåse liksom. De frågade aldrig godis eller bus så de förstod inte innebörden. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0