Pissvecka

Kan ju börja med att säga att den här veckan borde ta slut snart. Det är bara tråkiga besked efter tråkiga besked. Var i Gävle måndag till tisdag. Påväg upp gick klasskompisens bil sönder när vi åkt 30 mil och hade 40 mil kvar. Vi fick åka till en verkstad och där hittade de inget fel. De både provkörde och hissade upp bilen. Konstigt nog försvann lätet och vi kunde köra vidare. Allt funkade hela vägen upp och sen hela vägen till Vimmerby. Där small det till igen och bromsarna skrapade och lät. Det försvann till och från men när vi hade 12 mil hem gick det inte köra längre. Så min låtsaspappa fick hämta mig i Åseda. Var hemma efter 2 på natten och helt slut dagen efter. Sov mig igenom halva dagen och somnade sedan med barnen på kvällen.
Det andra tråkiga är att jag kuggade på basprovet i matte. Hade övat hela veckan, hela helgen och kunde det på morgonen när vi gick till skolan, men på något konstigt vis fick jag hjärnsläpp :( Hade bara 1 h på oss så man blev hyperstressad. Jag var så ledsen och kände mig värdelös! Vi fick resultatet 1 h efter och vi skulle vara i skolan 5 h till. Kändes inte alls roligt! Om jag inte ens klarar ett bastest hur fasken ska jag klara resten av denna termin? Nåja måste rycka upp mig och försöka igen, vi får göra testet tills vi klarar det. Det var många som inte klarade det men det ä så surt för fattar inte hur jag ska hinna med allt. Nästa innedag har vi tre muntluga redovisningar och sen bastestet :(
 
Sen igår ringer sambon att han krockat med en älg. Självklart var det vår familjebil då vi lånat utan hans pendlarbil. Så nu står vi här utan bil som hela familjen kan åka  (hans har bara 2 säten). Jag ska in med det till bilmekaniker idag och se vad de säger. Försäkringsbolaget trodde att den skulle behöva skrotas. Suck! Tackar gudarna att sambon är helskinnad! Man blir ledsen bara över att tänka på hur det kunde gått:(
 
Håll tummarna på att vi får en bättre helg!

Kommentarer
Postat av: Linda

Nu vet du i alla fall hur testet ser ut, och du var ju inte ensam om att inte klara det, men förstår såklart att du blev ledsen. Men jag tror du fixar det nästa gång :) Så tråkigt med bilen, men skönt att din sambo klarade sig oskadd, det kan gå riktigt illa med så stora djur.. Usch, jag hoppas du får en mysig helg, och sedan hjälper säkert försäkringsbolaget er med en del :)

2016-09-23 @ 19:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0