Grönsaksland

Vi har börjat att fixa lite smått utomhus oxå. Det är roligare att fixa ute när det är fint väder. När det är dåligt väder kan man vara inne ;) Jag älskar ju att hålla på att odla olika grönsaker och bär. Hade ett litet grönsaksland när jag bodde hemma ;) För två år sedan hittade jag en odlingspall på baksidan av vårt hus som jag planterade jordgubbar i. Hade inga större förhoppningar men det blev jordgubbar redan samma sommar. Året efter blev det ännu fler och vi kunde plocka flera stycken varje kväll. Barnen älskade att och har tjatat sen i sommras om när de börjar växa igen. Förra helgen var vi iväg och köpte 2 odlingskragar till.  Elton valde lite han ville planter och jag valde lite jag oxå. Vi tänkte börja med det detta året och se hur det går för att sedan kanske utöka fler odlingskragar. I år har vi bara köpt grönsaker men funderar på att köpa smultronplantor oxå men iaf så har vi nu börjat vårt projekt. Ska lägga plattor runt som tar lite tid att få till. Har kommit halvvägs så i helgen ska vi köpa mer jord till odlingskragarna och börja så för de står nu på rätt ställe så kan man fortsätta med plattorna sen :)
 
 
Här har vi bara lagt ut plattorna för att testa. Nu har jag börjat gräva ner dem för att de ska ligga på plats. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0