Hemtenta

Idag släpptes hemtenta i näst sista kursen innan sommarlovet. Det var tre stycken diskussionsfrågor där vi ska referera till minst tre referenser från kurslitteraturen. Omfång 3-5 sidor vi har 10 dagar på oss. Så ja man förstår ju att de vill ha ett välskrivet arbete när man har så pass många dagar på sig. Tidigare tentor har legat på 2-3 dagar. Däremot när man läser betygskriterierna så förväntas det inte så mycket av en om man vill få E. Vilket jag nöjer mig gott och väl med så länge man klarar kursen. Jag går på halvfart just nu och har insett att jag inte kan hålla på så som man gjorde första året. Nu har man kommit in i pluggandet på ett annat sätt, man har lärt sig hur man ska lägga upp sitt pluggande. Dock så brukar jag få C och det är jag supernöjd med och riktigt stolt över med tanke på mitt mående. Nu vill  jag ha sommarlov. Ladda batterierna och få lite ny motivation för då börjar nedräky. Halvvägs till färdig lärare! 
 
När jag får tentor så skriver och skriver jag utav bara den. Jag är redan uppe i 5 sidor och då har jag inte ens påbörjat sista frågan. Dock ska jag ta bort ganska mycket för kan vara lite upprepande eftersom man ska ha så många referenser så får man läsa, skriva och referera och finslipa sen.  Men jag känner att jag kommer hinna blir klar i tid utan stress som det ser ut nu. Ska försöka sitta lite imorgon kväll när barnen somnat om jag får tid över, annars har jag hela nästa vecka på mig. Heja heja!  
 
Kursen heter pedagogisk dokumentation

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0