Påskhelg

Påskhelgen blev precis så som jag ville ha den. Ingen stress, press eller ångest. Vi har bara njutit av ledigheten tillsammans. I söndags ville barnen sova hos sin mormor och de fick dem gärna för henne. Lämnade in dem framåt kvällen och sen kom dem dagen efter lagom tills vi skulle ha påskmiddag med familjen. Vi hann Storstäda hela huset och laga mat och fikan.
 
På söndagen när vi kom hem beställde vi pizza att dela på och kollade färdigt på sista säsongen av the walking dead. Sen somnade jag gott och vaknade kl 7 men lyckades faktiskt somna om så vi gick upp 9.30. Det var skönt att få sova ut för en gångs skull och inte behöva upp och passa något eller någon ;) Barnen tycker det är så roligt att sova hos sin mormor och även farmor. Vi är för dåliga på att lämna iväg dem och den här gången ringde Elton faktiskt själv till mormor och frågade så då kan man ju inte säga nej, plus att vi hade umgåtts hela helgen. För mig är helgen nämligen helig och jag vill spedera all tid som går med familjen. 
Påskmiddagen blev lyckad med god mat och efterrätt. Vi hade lite knytkalas så var himla uppdkyattat så man slapp göra allt själv. Vi gjorde dock mycket ändå men skönt att inte behöva göra allt. Gjorde en kladdkaka med fugeglasyr till fikan, den är grymt god!
 
Hoppas ni haft en fin påsk:)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0