Måla, utflykt och skolförberedelser

Idag har vi målat den jobbigaste sidan på huset. Det är ca 6 meter upp till nock. vi har en byggställning och sen fick sambon stå på en stege uppe på den. Usha! Men nu är första lagret på även där uppe. Imorgon åker vi iväg på en minitripp så vi kan pausa lite. Vi ska till vimmerby och Astrid Lindgrens värld. Som barnen tjatat hela sommaren. Har lånat husvagn av F:s storebror och bokat campingplats så ska bli mysigt att komma iväg. Mamma passar hus och hund. 
 
Ikväll har vi packat och sedan hann jag sätta mig med kurslitteraturen som behövs fixas till engelskan som vi ska läsa i höst. Hela 40 böcker för 15 hp känns orimligt och mycket pengar. Men hittade endel pp biblioteket som tur väl är men har öven beställt de "viktigaste". Enligt lärarna är alla viktiga, men känns så surt att lägga 500 kr på en bok och så kanske man inte ens öppnar den. Har hänt så många gånger. Ibland ska vi bara används ett kapitel osv. Drygt!
 
Jag hade planerat att baka bullar och steka pannkakor. Går upp och ska lägga mig, kommer på nu att jag glömt det idag. Sambon säger att han åtminstone kan steka pannkakorna innan vi kör imorgon men nä då har jag glömt köpa mjölk. Haha. Orkar inte med mig själv. Så nu är han iväg och handlar mjölk, ägg och bullar (för bullar orkar jag inte baka kl 6 på morgonen. 
 
Mina snygga arbetsbyxor!

Kommentarer
Postat av: Linda

Men oj så mycket böcker. Fördelen är ju att man kan sälja de vidare sen när man är klar. Härligt med ett avbrott och att få komma iväg. Hoppas ni får det riktigt trevligt i Vimmerby

2017-08-15 @ 08:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0