Måla fasad

Nu är det dags för att måla utbygget. Var och köpte färg igår. Började med 10 liter för att se hur långt det räcker. Enligt försäljaren skulle det räcka till ett lager och vi ska måla två lager. Grundmålat gjorde vi innan vi satte upp panelen. Idag tänkte jag påbörja ena sidan så långt upp jag nådde, men slutade med att jag gått runt hela urbygget (så långt jag når). Tog väl ca 2 h och fy fan va sliten jag är nu. Avslutade med ett dopp i poolen med barnen som för övrigt har varit jätteduktiga medans jag målat :) Vilken överraskning för sambon som jobbar idag och resten av veckan. Han ser inte framemot målandet undet semestern så jag hoppas han blir glad när han kommer hem. Men nu är jag som sagt helt slut! Gör inte om dettta själv fler gånger.  
 
Vi tog samma (så gott det gick) färg som vi redan har på huset så slipper vi måla hela. Men nästa gång det ska målas blir det en annan färg. Men gillar den här ljus,ljus grå färgen som nästan går över mot vitt. Vi funderar dock på att måla en mörkare grå runt fönstren, men ja vi funerar fortfarande. Svårt att se en helhet liksom. Har googlat men ingen som har vinröda fönster. 
 
Har verkligen målat halva huset ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0