Barnens lekrum

Barnens lekrum håller på att ta form. Sakta men säkert. Det var så mörkt där inne, dels så hade vi en svart rullgardin och sen en svart fondvägg med blommor. Vi har ju haft det som sovrum och då var det toppen Jag har svårt för att bara möblera ett barnrum utan att det är anpassat med färger i rummet. Fick ingen kännsla för lek liksom. Dock så lekte barnen där inne och var nöjda men inte jag ;) Bytte ut rullgardinen till en vit och vilken skillnad på ljuset där inne. Sen så hittade jag färg i källaren, visserligen inte den färg jag tänkt mig att ha sen men den dög  till att måla över den svarta väggen och så var det samma färg som resten av väggarna. Den är lite nougat beige. När första lagret var målat så såg man redna förändringen. Målade klart i lördags och det blev toppen! Ljust och fint rum:) Så nu är det vita möbler, beiga väggar och sen ska jag få in någon rolig färg oxå. Det lutar åt turkost! Har än så länge fina lådor i kallax hyllan från färg och form som ger en färgklick i rummet men ska försöka få tag i några saker till väggarna oxå. Det är långt ifrån färdigt men på god väg. Byrån ska inte stå där inne sen och jag har plan för en myshörna iform av fåtölj, soffa eller någon madrass. Vi får se. 
 
 Före
 
 
 Efter
 
 
 
Just nu ser rummet bara tråkigt ut med kala väggar men det får vara så för tillfället ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0