Glädje

Denna helgen har gett så mycket glädje och energi. Trots att jag är helt slut i huvud och kropp så har jag fått energi till annat även ifall att kroppen inte vill (just nu). Igår var ju E på kalas och efter det var vi ute i trädgården och busade. Sen vid femtiden skulle vi iväg till ett par kompisar. Var så längesen vi sågs alla nu och ja, livet kommer emellan. Vi har umgåtts sen de äldsta barnen var små bebidarr och då umgick vi varje vecka när vi var mammalediga. Nu har alla även fått syskon till våra femåringar. Så 8 huliganer och 8 vuxna i ett hus kan lätt bli kaotiskt men alla leker så bra ihop. Det är alltid lika trevligt att träffas och vi blir alltid hemma sent på natten. Alla brukar natta barnen vid 20-21 tiden sen blir det att man slappnar av på ett annat sätt när alla barnen somnat och vi sitter och pratar långt in på natten. Nästa gång ska vi bjuda hem alla hit, äntligen! 
 
Idag har vi varit lite små slöa, sådär man blir efter nyår ni vet. Men det hjälpte inte här för att ta att det lugnt vi har nämligen slängt skräp som blivit från bygget. Körde 4 fulla släp från 9-14. Sen så tog vi även tag i vår vägkant som är full av löv, buskar, jord. Fy fan vilket jobb. Vi höll på att kratta, gräva, dra i 2 h. Fyllde hela släpet och vi har fortfarande en bit kvar. Vi tog dock det jobbigaste idag för den biten som är kvaräll fixade jag och grävde rötter förra året så hoppas verkligen att det är lite lättare där. Fint blir det iaf när det är klart. Dock är jag så slut efter dagens hårda arbete så jag orkade inte ens träna. Fick bli soffmys med familjen istället.
 
Känns skönt att vi hann få undan allt byggmaterial för nu kan vi börjar röja med allt i trädgården. Vi har massa träd, grermar och buskar som ligger löst överallt efter grävmaskinen. Det ska oxå köras till tippen. Så nu är nästa steg att få iordning på det så vi kan börja så gräs. Ingen vila ingen ro. Men jag tycker det är roligt att fixa ute och ett plus är ju det fina vädret :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0