Underbar helg

Vilken helg. Underbart väder med runt 30 grader. I fredags jobbade jag och när jag kom hem hade sambon börjat fixa med poolen. Han hade lagt ut marksten som underlag och sen ett mjukt underlag ovanpå. På lördagen började vi fylla poolen. Och sambon körde även en runda med skräp medans jag och grabbarna var på E:s fotbollsträning. Sen på eftermiddagen kom det hit trevligt besök. Min mamma och hennes nya och lillebror kom, även F:s kusin, flickvän och deras fyramånaders bebis. Så söt! Vi bjöd på grillat och bara umgicks. Inga konstigheter liksom! Idag har jag och barnen varit hos deras dagiskompisar. När vi kom hem hade sambon klippt hela gräset och trimmat. Sen har vi bara varit ute hela dagen, haft picknick i trädgården, solat, lekt och barnen har badat. Galna barn. Svinkallt i poolen, men å andra sidan är det nog skönt att svalka sig i denna hettan.
 
 
 
Skönt att vi fått så mycket gjort ute på tomten denna helgen. Men det är mycket kvar, men det värsta är borta så nu ska vi nog kunna njuta lite denna sommaren här hemma ändå. Där vi ska göra uteplats får tyvärr se ut som det gör tills vi har sparat ihop lite pengar. Hoppas på att vi kan påbörja efter sommaren, men ingen stress! Längtar till ledighet och att vi ska göra lite utflykter med barnen, denna sommaren får pengarna (det lilla vi har i semesterkassa) gå till lite nöjen tillsammans, och inte bara bygge. Vi ska ju trots allt få fiber och det kostar 15 000 kr. Pissigt känner jag, hade hellre gjort något roligt för det, men sambon vill ha att och ja i slutändan blir det väl bra, men sura pengar just nu. Hoppas innerligt att vi kan få njuta av sommaren trots ekonomin. Saker behöver inte kosta under sommaren men något vill vi göra och bara komma ifrån. Vi har lite roligheter på gång som jag tror barnen kommer uppskatta.
 
Mer om våra semesterplaner i ett annat inlägg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0