Stackars min store plutt

Idag vaknade E med en jättesvullen kind och sen var halsen/nacken svullen. Blev orolig, började googla. Man ska aldrig, aldrig googla. Orolig mamma ringer vc. Får en akuttid. För grejen var den att jag visste inte om det kom från halsen eller om han slagit sig för igår hade han trillat från en gunga på dagis och ingen  såg riktigt var han slog i. Så först tänkte jag om det var det. Sen har han även klagat lite på halsont om kvällarna men inget mer med det. Däremot har han snarkat hela nätterna och varit gnällig här hemma efter dagis. Tänkte om det berode på långa dagar ni direkt efter 3 månader hemma.
 
Jag kollade i halsen och kinden var så svullen att man inte såg tänderna, även halsmandlarna var så svullna så han hade knappt något hål. Men han hade inte ont idag. Hur pigg som helst, ingen feber  har han haft heller så klart man blir orolig.
Men ja hos läkaren fick han ta prover, alla prover såg bra ut utom ett. Halsprovet, han har halsfluss. Helt sjukt. Egentligen brukar läkaren undvika pencilin eftersom han "inte mår dåligt" men eftersom han var så svullen både på utsida och insida så ville han skriva ut det. Så penicillin i 10 dagar. Givetvis har han ju ont, är hes och hostig (kom idag) men inte så som han borde ha med tanke på hur han ser ut.  Inte det lättast för E tryckte verkligen det var vedervärdigt. Hoppas han blir bättre snart och slipper ha ont. Jag börjar dock känna av halsen nu så håll tummarna för att jag klarar mig! 
 
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0