Drömmar

Inatt drömde jag att igen. Att jag var gravid. Har hänt fler gånger nu på senaste tiden. När jag drömt det innan har det visat sig att någon i min närhet är gravid. Kan det vara samma som jag drömmer hela tiden men personen håller det hemligt? Eller är det min egna bebislängtan som spökar? Jag har alltid velat ha tre barn ända sedan jag var liten. Kommer nog aldrig släppa den tanken. Hade hemskt gärna vilja ha en lite till nu men den drömmen får man lägga på is. Måste bli klar med skola, jobba lite och få upp ekonomin. Har varit tuffa år med bara en heltidslön sedan 2012. Det hade varit skönt att få njuta lite rent ekonomiskt liksom. Och när allt det där är klart är barnen redan för stora, vill inte ha för stort mellanrum mellan dem. Så ja ett tredje barn får man nog fortsätta drömma om. För jag vet inte riktigt om jag vill ge mig in i den resan igen. Väntan. Förtvivlan. Den värdelösa känslan varje månad det inte blir något. För det var fruktansvärd, väntan efter det där pluset på stickan. Så här i efterhand så värt alla tårar så jag till och med kan tänka mig den resan igen, men samtidigt som den skrämmer mig något fruktansvärt.  Rädd att vi bestämmer oss för en till i framtiden och det inte lyckas. Jag är mer än nöjd nu. Två fina pojkar men ni vet när man haft en dröm sedan liten är den svår att släppa. Likadant med giftermål (sambon kommer aldrig fria). Men det livet vi har idag vill jag inte byta bort för allt i världen. Älskar våra barn över allt annat och jag vet att kärleken räcker till för en till. Men Hinner man med tre barn? Många funderingar. Andra barnet var ingenting för jag visste att jag kunde älska en person till lika mycket och det var så självklart med ett syskon eftersom vi trodde att vi kanske bara skulle kunna få ett barn så blev vi överlyckliga och lite skrämda eftersom det inte skulle skilja två år på dem. Men ju äldre barnen blir desto mer aktiviteter sätter igång  Och det krävs mer med läxor m.m. Nä nu känner jag att jag bara svamlar. Det jag ville komma fram till är mina drömmar. Känns så verkliga och i natt drömde  jag att vi skulle få en dotter. Får vi ett barn till har jag en känsla av att det blir en lite POJK nämligen ❤️ tänk tre små busiga pojkar. Kanske bebislängtan släpper med tiden. Jag ska snart bli faster oxå. Det är är 3 dagar över tiden. Så när som komme den lille. Ska bli spännande att se vad det är för filur. En liten pojk är det sagt :)
 
 En nyfödd Elton 
 
En nyfödd Leon
 
Julafton 2014
Trackback
RSS 2.0