Min stora

Nyss låg du där i mammas mage ovetandes på livet och vi lika ovetande vilken filur du var. Sedan du föddes har tiden gått alldeles för fort. Du har hunnit forma din alldeles egna personlighet som vi älskar otroligt mycket. Inte trodde jag att 6 år kunde gå så fort. Njut sa folk. Och ja jag har verkligen njutit av denna tiden. Genom dig har jag lärt mig mycket och jag hoppas att jag ska lära dig minst lika mycket som du lärt mig. Imorgon börjar du förskoleklass. Det skrämmer mig att du redan är så stor. Det skrämmer mig att du ska möta en annan värld. Där du kommer få andra erfarenheter. Mer lärdomar. Där du förmodligen kommer bli sårad och där du kommer känna dig ledsen. Där du kommer bli lycklig och där du kommer känna glädje. Där du kommer få nya kompisar. Där du kommer få kämpa, eller kanske inte kämpa. Där du kommer få möta motgångar men även framgångar. Lära dig nya saker om dig själv och andra. Det kanske är tur att du inte vet allt om livet och det är väl det som är grejen att man ska lära sig på vägen dit. Jag lovar att hjälpa och stötta dig i allt du tar för dig, i alla bekymmer du stöter på och att försöka svara på alla frågor & funderingar du har. Jag lovar att försöka göra mitt bästa även när du kommer tycka jag är den tjatigaste och jobbigaste mamman i världen. Men allt det där kommer du tacka mig för sen för det gör jag bara av kärlek. Imorgon är en stor dag. Älskar dig min stora, kloka, känsliga, modiga kille.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0