Inte många knop

Hej och hå!
Det har varit lite glest här. Jag har åkt på ett långvarigt virus. Var så dålig i torsdags så jag fick uppsöka läkare. Det började med att jag fick ont i hela kroppen förra söndagen, på tåget påväg till Gävle givetvis. Tänkte att det var min "vanliga" värk fast att hela jag höll på att gå sönder. Väl framme hängde jag bara på hotellet och vilade. På måndag morgon vaknar jag med hög feber. Inga värktabletter med mig, hade typ glömt det mesta hemma. Som tur är så delar jag rum med fyra andra som hade olika tabletter. Dagen var tuff i skolan. De tolererar inte frånvaro och är man borta får man åka upp en annan gång. Nu var jag ju redan uppe så bara att bita ihop. Låg på rummet och halvsov hela kvällen/natten sen. Gick bara och köpte värktabletter och la mig igen. Dagen efter mådde jag ännu sämre men visste att på dagens slut skulle jag få ta tåget hem. Fy fan vilken resa. Ca 7 h på tåg och må så dåligt. Hemskt. Väl hemma så var jag så dålig så kom inte ur sängen dagen därpå. Kröp till soffan för att få igång tvn till barnen. Låg på soffan onsdag-fredag i princip hela dagarna.
 
 
På vc hade jag höga värden. Först trodde de att jag hade lunginflammation för jag hade svårt att andas. Men icke. Ett rejält virus och infektion. Minst 1 vecka såhär dålig och jag skulle vara glad om jag var frisk efter 2 veckor. Idag är det som en "vanlig" förkylning men är helt slut. Gör inte många knop. Barnen är med sjuka så här är det krypande barn på väggarna, så rastlösa nu. Har försökt vara en sväng i lekparken för att rasta dem lite men efteråt är man rätt död. Hoppas på att vi blir friska snart. Ligger efter med skolan, har inte kunnat sitta alls med det.
 
Kom våren, kom.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0