Vikarie

I onsdags kände jag mig lite bättre så kunde lämna barnen på föris för att plugga en stund. Fick ett sms om jobb för torsdagen(är ju med i bemanningen), hade glömt att jag satt mig tillgänglig. Så jag tackade ja. Var ett vik i skolan så kändes spännande. Extra spännande eftersom jag själv gått låg och mellanstadiet där. Lite smått nervös men förväntansfull. Väl där på tordagen så var jag på fritids första timmen innan skolan började. Fick vara i en årskurs 1-2 (ihopslagen) sen. Vi var två lärare så det var ju toppen. Sög in allt jag bara kunde och detta är ju verkligen toppen för att få erfarenhet och även veta vilken skola jag kan tänka mig att jobba på sen. För det orora mig mest, att jag ska få jobb på en skola och inte trivas. Men den här skolan, som är min gamla skola skulle jag verkligen kunna jobba på. Bara bra minnen därifrån och alla är så trevliga och välkomnande. Man känner sig som hemma. Det är inte många lärare kvar som jobbar heller sen jag själv gick där. Dock har man andra förutsättningar att jobba på större skola än en mindre, men allt har sina för och nackdelar. 
 
Nu är jag så taggad att jobba mera i skolan. Ännu mer taggad att få kalla mig lärare, ha en egen klass och få min legitimation. Låt detta sista år gå fort! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0