Hjälte

För en vecka sen hände det en olycka här hemma. Precis när vi skulle åka iväg till min lillebror så snubblar Leon rätt in i grinden ute. Det sprutar blod från munnen och man såg inte hur illa det var. Bad Fredrik ta det för jag får panik och hamnar typ i chock. Fredrik klarar sådant så han tar in Leon på toan och ser att det är ett hål rakt igenom läppen. Får ta handukar och försöka stoppa blödningen och sedan satte vi oss i bilen in till akuten. I bilen blöder det inte lika mycket och man ser då att det är ett rejält hål rakt igenom läppen. Leon är så duktig och modig under hela vistelsen på sjukhuset. Självklar var han rädd och ledsen men han är så stark liten individ. Fick göra många jobbiga moment så det gjorde fruktansvärt ont i Mamma hjärtat. Grät i omgångar. Värst var när de skulle sy. Två stygn. Han hade fått lugnande och bedövningssprutor. Låg på min mage medan de sydde. Fy fan säger jag bara. Gjorde ont i hela mig och tillslut brast jag i gråt så sjuksköterskan fick ta hand om mig oxå. Kände mig som världens sämsta mamma som inte kunde lugna honom men jag försökte till en början. Viska i hans öra och lugna honom, vilket hjälpte. Men när de satte sista stygnet gjorde det så ont på honom för tydligen hade inte bedövningen tagit redigt där och det var då jag inte stod ut mer. Usch alltså. Det var så skönt när det var över sen. 7 h timmar på akuten blev det. Var tvungna att stanna eftersom han fick lugnande och de måste ha koll på honom undertiden det går ur hans lilla kropp. Min lilla hjälte.

Tur vi var båda med. Hade inte klarat det själv. Ibland när man måste vara starkt så går det inte. Älskade barn. Spindelmannendräckten var givetvis på. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0