Skolstart

Nu är jag igång med min i sista VFU på utbildningen. Helt otroligt och imorgon har jag gjort en hel vecka. Ska vara ute sammanlagt 10 veckor. Tiden kommer gå väldigt fort tror jag. Sen väntar två tunga kurser innan jag har min examen. Men först ska jag njuta och verkliga ta in allt jag kan i klassrummet. Jag är i en fantastisk klass, på en fantastiskt skola med fantastiska lärare. Jag känner  mig så välkommen och har alltid gjort. Tänk om det är där jag kommer jobba sen. Det ska bli spännande vart jag hamnar. Vet iaf två skolor jag kan tänka mig som jag verkligen kan se mig jobba på. Men ja om 1 år får vi se vart jag hamnat. Fördelen med denna skola är att det tar 5 min att cykla. Barnen kommer gå där så det är liksom ingen "onödigt" restid eller lämningstid. Men det kan även vara en nackdel att jobba på samma skola som barnen är på. Dock tror jag inte att det spelar så stor roll eftersom det handlar om deras första tre år och det är tre klasser av varje årskurs. Just nu går ju äldsta sonen på skolan och det funkar hur bra som helst. Hade nog varit värre om man jobbade i mellan eller högstadiet då mamma kanske är pinsam. Men ja vi får helt enkelt se nästa år. Jobb kommer finnas oavsett så frågan är bara vart jag vill vara;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0