Lärartjänst

Detta har jag hållit på ett bra tag  Inte velat berätta något förrän allt var klart. Fick reda på i november att min handledare sagt upp sig från sin tjänst och att min VFU klass behövde en ny lärare. Rektorn ringde mig och undrade om jag var intresserad.  Tror ni jag blev chockad, glad och nervös på samma gång. Helt oroligt. Tänk att slippa söka jobb och att jobbet söker mig. Men det var en sak som fick mig att tveka. Jobba 100%, plugga 100% och vara en bra mamma, sambo och matte samtidigt. Hur skulle det gå ihop sig. Jag sa att jag måste fundera men rektorn sa då att fundera fram en lösning som skulle funka för mig. Jag satte då  Ett ultimatum som de godkände. Minst 1 dag i veckan ledigt för plugg och de tyckte det lät bra. För mitt mål är ju att jag ska ta min examen nu denna terminen liksom. Sen att vi kom fram till en ännu bättre lösning är ju en annan femma. Jag jobbar 75% och blir då ledig 1 dag varannan vecka och 2 dagar varannan vecka. Hur bra!? Plus att den som Jobbar de dagar jag är ledig är han som har haft klassen tills nu. Hur bra som helst. Det kunde inte bli bättre för både oss och eleverna.
 
Idag var alltså datumet som jag väntat på i några veckor (eller typ några år🙈). Dagen som jag börjar jobba på min första riktiga lärartjänst. Arbetsdagen har varit toppen och jag ångrar mig inte en sekund 🙈😍 Sen får vi väl se om 100 år om jag ångrar mig. Men efter all oro över om jag gjort rätt val så känns det nu så bra. Det var så kul att se alla elevens så glada över sin nya fröken Jag ska ge mig tusan att klara detta denna terminen. Snart i mål och påväg en får jag även Jobba med det yrke jag vill. Det ger en så mycket energi till att vilja bli klar men visst det tar ju oxå energi av att jobba med barn men det ger så mycket mer! Sen ska jag ju inte sticka under stolen med att jag är livrädd att bli utbränd igen så jag ska givetvis ta det lugnt för hälsan är värd så mycket mer!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0