Barnmorskebesök v.34

Nu är vi i v34 (33+5)
 
Följer krurvan, hade tydligen en liten dimp men nu är de påväg upp igen:) Man är lika lycklig varje gång man går därifrån och fått lyssna på hjärtljuden. Bebis är fortfarande fixerad så vi får hålla tummarna att busingen stannar så. F var oxå med idag, kan va bra att han är med någon gång oxå;) Sen har jag fått ta HB prov igen eftersom jag mått så dåligt, visade sig att det var lite lägre men inte så mycket. Så nu ska jag börja ta järntabletter och se om jag kommer må bättre. 1 om dagen. Eftersom jag låg på 114 och man ska ligga på 116 så är det inte säkert att jag märker någon förändring. Återstår att se. Sen har jag inte kunnat sova på flera nätter pga att jag har svårt att andas, känns som ett tryck över bröstet typ. I natt fick jag nästan panik, men jag är så gravid man bara kan bli sa barnmorskan;)
 
Fick även sammandragningar när jag var där så nu är det konstaterat att det är sammandragningar. Min livmoder är tydligen kännslig och det sägs ju att den förbereder sig och tränar inför förlossning. Det kan ju va bra om det nu är sant!
 
Blodtryck: 132/85
Bebis Hjärtljud: 148
 
/Madelii
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0