Graviditetsvecka 33

"Fostret ökar snabbt i vikt och väger nu cirka 2200 gram. Längden är ungefär 45 centimeter. Om barnet skulle födas nu kan det under ett par veckors tid behöva lite andningshjälp, extra värme och hjälp att få i sig tillräckligt med näring för att må bra.

 

Det finns gott om fostervatten, det är vanligt att det finns nästan en liter. Vattnet gör att fostret kan röra sig fritt och att livmodern inte trycker direkt mot fostret. Fostervattnet är lite grumligt, vitaktigt i färgen och har en doft som påminner lite om hav och tång."

 

 

Mina tankar:
Denna veckan har jag inte svullnat alls mycket. Förra veckan var ju för jäklig, gjorde nästan ont när jag gick. Kan bero på att jag inte jobbar och står upp hela dagarna, eller så är det svalare. Har ju faktiskt varit varmt ute, så vet inte va det kan bero på. Börjat må fruktansvärt illa igen. Illamåendet har ju varit där hela tiden iof men vissa dagar mer lindrigt. Nu kan jag knappt äta någonting utan att det står mig upp i halsen. Känner mig oxå helt konstig i kroppen, svimmfärdig och orkeslös. Måste lägga mig ner direkt när det blir så. De säger ju att alla mina värden är bra när jag är hos BM så får väl lita på det.

 

2 månader, 8 veckor eller 53 dagar kvar till BF. Vet inte vilket som känns kortast men vill att veckorna ska gå fort nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0