Graviditetsvecka 34

"Nu är fostret så moget att om förlossningen startar försöker inte förlossningspersonalen skjuta upp födseln.

 

Om barnet föds är det fortfarande ömtåligt, och behöver extra värme och mat. Men många klarar sin andning bra och långt ifrån alla behöver ligga i kuvös.

 

Vikten är uppe i ungefär 2300 gram, och längden i 46 centimeter."

 

 

Mina tankar:
Var hos BM (gyn) i torsdags eftersom de ville kolla min livmodertapp. Har ju mycket samandragningar så min BM har varit orolig. Allt såg iaf normalt ut så det var skönt! Men har ju fortfarande sammandragningar och vissa dagar är det många! Måste bara säga att hon den läkaren vi hade var inte trevlig alls. Usch va jag inte gillar sådan människor som är nedlåtande och får en att må dåligt. Till och med F tyckte hon va otrevlig.

 

Har blivit sjukt trött på sista tiden. Skulle kunna somna var som. Snurrig och svimmfärdig, som att orken bara rinner rätt igenom mig. Har även fruktansvärd huvudvärk. Ska ta upp detta med min BM på nästa besök. Sen har jag fått ont i ryggen, ljumska och fogar igen. Har knappt kunnat resa mig de senaste dagarna.

 

/Madelii


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0