Graviditetsvecka 36

"Fostret börjar förbereda sig på att födas. Det tränar andning, men inte när det sover djupt. Fostret har nu längre perioder av både sömn och aktivitet. Det rör sig lika ofta som förut men kan inte ta ut svängarna på samma sätt. Därför upplever man oftare att det i stället puffar och gör svepande rörelser.
 

Njurarna är nu färdigutvecklade. Fostret har blivit omkring 47 centimeter långt. Det lägger på sig ungefär fjorton gram fett varje dag, och väger i den här veckan runt 2800 gram. Pojkar är ofta något tyngre än flickor. Det skiljer ungefär etthundra till två hundra gram mellan pojkar och flickor."

 

 

Mina tankar:
Har svårt att andas. Det gör till och med ont nu. Vet inte om jag är sjuk eller har med graviditeten att göra. Själva andningen blir ju jobbigare men vet inte om man ska ha ont?! Sen sover jag sjukt dåligt, dels på grund av andningen och sen drömmer jag helt sjuka drömmar. Intensviva är dem och det tar mycket energi. Är hur trött som helst när jag vaknar. Nu när F börjar jobba ska jag försöka vila någon timme på dagen. Har börjat känna ett tryck neråt, vet inte va det kan vara men obehagligt är det.

 

Bebis buffrar och sparkar flera tillfällen om dagen. Kan vakna på natten och inte somna om pga massa rörelser och så hickar h*n väldigt ofta. Sparkarna är mycket kraftigare nu, anatr det börjar bli trångt där inne.

/Madelii


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Låter så himla mysigt :). Dock inte att du har ont när du andas. Tänk snart ligger lilla pyret i din famn :)

Hoppas att du hittar ett sätt att koppla av på också.

Kram Isabelle

2012-08-26 @ 17:11:24
Postat av: Isabelle

Det skulle vara kul och spännande ifall du efter förlossningen berättar hur du upplevde den. Har ju aldrig själv varit gravid ännu och kan inte sätta mig in i hur det känns. Men det är så spännande att läsa och intressant. Så gör gärna det om du vill :) tänkte på det eftersom du skriver så mycket om din graviditet i övrigt. :) mycket spännande resa att följa. Hoppas att det kommer gå jätte bra :) Det kommer gå jätte bra :)

Kram Isabelle

Svar: Det ska jag absolut göra, jag hoppas att man kommer att komma ihåg allt. Ska ta med mig block och penna;) Tack. Börjar bli nervös nu! Kram
None None

2012-08-26 @ 17:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0