Barnmorskebesök och glukosbelastning

Imorse så vart det dags för glukosbelastningen. Vilket jag inte sett framemot. Inte för att jag bryr mig vad det är jag ska dricka utan mest för att jag inte skulle få äta eller dricka efter kl 24 dagen innan. Mår så sjukt illa om jag inte får i mig något på morgonen. Vi fick oss iaf en flaska med den där söta, sliskiga blandningen. Tydligen skulle det vara lite citronsmak men jag tyckte bara det smakade sockerlag. Inom 10 min var vi tvugna att ha druckit upp. No problem förutom alla grimaser. Sen var det bara att sitta där och vänta i 2 timmar för ett litet stick i fingret för att se om man hade graviditetsdiabetes eller inte. Jag låg bra till som tur var:)
 
Under tiden jag väntade så hade jag även en tid till barnmorskan. Fick en som hette Pia idag. Innan har jag haft samma. Iaf så var hon väldigt bra tycker jag. Fick info om ammning och lite annat. Har även anmält oss till föräldragruppen idag. Spännande! Sen var det dags att kolla hjärtljud och SFmått. (Mamma var med och fick oxå lyssna)
 
Blodtryck: 116/75
Vikt: 69kg
SF mått: 25
Bebis Hjärtljud: 134
 
/Madelii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0