Förlossningen

I går så vaknade jag av att jag hade sjukt ont i magen. Det flyttade sig så hade tillslut ont i hela magen. Blev sjukt orolig eftersom jag aldrig känt den smärtan innan och det blev bara värre så ringde 1177. Efter att ha suttit i telekö i 40 min så säger hon att jag ska ju ringa förlossningen när jag gått över 20 veckor.

Ringde förlossningen och kom fram direkt, fick prata med en jättetrevlig och lugnande barnmorska. Hon sa att jag skulle stanna hemma från jobbet och vila och ta en alvedon. Efter 1 timme så kände det värre så ringde igen. De ville att jag kom in så de fick kolla mig. Eftersom jag inte känt bebis på hela morgonen så var jag sjukt orolig, pyret är nämligen väldigt aktiv dygnet runt.
 
Vi fick ett rum på förlossningen och jag fick ligga med CTG. Det brukar i vanliga fall ta 10-15 min att få det klart men tog 30 min. Innan dess så försökte hon kolla hjärtljuden och tryckte på min mage. Precis då sparkar bebis! Sådan lättnad! Under hela tiden med CTG så sparkade och gjordes det volte volter inne i magen så var svårt att få hjärtljuden. Men som sagt efter 30 min var det klart. Det visade sig att det inte var några sammandragningar iaf, pjuu!

Efter 1½ timme kom en doktor och pratade med oss och ville göra ultraljud för att se om knodden hade det bra. Så vi fick se vår bebis igen, hade blitt betydligt större än sist. Man såg till och med att den svalde vätska. Huvudet är nu vid min navel. Häftigt att veta! Fredrik frågade om det var samma kön som sist vi kollade, men fick inget svar. Återstår att se men jag har känt vad det är hela tiden, även innan RUL, men som sagt aldrig 100% säkert;)

Efter att vi sett att allt var bra med bebis så började de ta prover på mig eftersom det förmodligen mig det var fel på. Fick vänta i 1½ timme på provsvaren och allt såg mer än bra ut. Jag fick åka hem för vila och bara hålla tummarna nu på att jag blir bättre. Annars måste jag in igen. De visste inte riktigt va det kunde vara för fel tyvärr. Huvudsaken är att allt är bra med pyret!

/Madelii

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad läskigt att du fick så ont, kan tänka mig att ni blev oroliga, men skönt att bebis mår bra. Mindre än 100 dagar kvar nu läste jag, vad roligt! :)



Mm, jag har inte skrivit mycket om det i bloggen men jag bor i stort sett hos min pojkvän nu (i skåne). Hade gärna skrivit allt om det i bloggen men det finns tyvär vissa som är lite för nyfikna på vad jag gör.. Men den privata är samma lösen och användarnamn som innan, det står det mesta där :)

2012-06-19 @ 13:01:35
URL: http://lillyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0