Graviditetsvecka 25

"Fostret är ungefär 33 centimeter och väger runt 700 gram. Det kan knyta sina händer och även få tag på sina fötter. Näsborrarna börjar öppna sig.

Fostret kan nu känna smärta och reagerar på beröring, till exempel från en tvilling. Det har en egen rytm i magen då det sover eller är vaket. Fostret liknar alltmer ett nyfött barn i kroppens proportioner, och har samlat på sig mer fett"

Mina Tankar
Usch min rygg har börjat värka. kan knappt gå eller stå. Antar jag ansträngt mig för mycket. Hoppas det går över. Har även fått problem med fogarna, eller jag tror det är foglossning. Har läst om att och det är exakt så det känns! Gå över nu, snälla!

/Madelii


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0