Graviditetsvecka 20

Vecka 20

"Halva graviditeten har gått. Man börjar få en mage som alla kan se och livmodern når ända upp till naveln.

Fostret väger nu ungefär 350 gram och är runt 24 centimeter långt. Det har fått ögonfransar och kanske lite hår på huvudet. Ögonlocken är färdiga. Fingrarnas naglar växer, men de täcker inte hela fingertoppen än. Svettkörtlarna blir färdiga nu, men fostret kommer inte att börja svettas förrän efter sin födsel.

Fostret har fått känsel, och kan reagera på smärta. Det kan göra avancerade rörelser som till exempel bakåtkullerbytta."

Mina tankar
Nu säger folk att det börjar synas, men vissa dagar syns det knappt och vissa mer. Självklart så syns det men vet inte om det ser ut som jag är gravid eller bara lagt på mig. haha! Lutar mer åt gravidmage!

Mår betydligt bättre men kroppen börjar säga ifrån. Tänk då hur det ska bli om några veckor när jag är större. Mycket kan nog bero på min vanliga värk. Det här ska nog gå bra!

/Madelii


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0