7 veckor kvar som mammaledig

 
Förra veckan jobbade jag 1 vecka. Kändes konstigt att vara ifrån lilleman, men allt hade gått bra här hemma med pappa. Höll på att sakna ihjäl mig och efftrsom jag är hemma så sent så hann man inte mycket mer än att äta och sedan dags för nattning. Så vill inte jag ha att, dock får man stå ut!
 
 Nu känns det som att dessa veckor kommer gå sjukt fort tills man ska börja jobba igen. Jobbar ju 5 dagar i veckan men funderar på att jobba 4 dagar istället som mjukstart. Vill inte att E ska börja gå hela dagar 5 dagar i veckan på dagis. Om jag väljer att jobba så så behöver han bara gå 3 dagar ca 5 timmar om dagen. Känns bättre. Så sätt är det tur att pappan i huset har mån-fre, 7-4 jobb (Vill jag oxå ha) och jag börjar senare. Får väl se hur allt känns sen när man väl kommer igång. Har sådan ångest nu. Ska njuta för fullt dessa sista 7 veckor som mammaledig!
 
Frågan är bara hur får man ihop allt när båda jobbar!?!?!
 
 
 
 Älskade barn vilken glädje du ger oss!
 
/Madelii

Kommentarer
Postat av: Sussi - Livet i söder!

Jag oroar mig med för hur man ska få ihop allt när båda jobbar. Samtidigt som det ska bli "skönt" att få lite ordentlig rutin på livet.

2013-08-13 @ 10:09:58
URL: http://sussey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0